Výuka cizích jazyků pro žáky ZŠ

Pevné základy, na kterých mohou děti stavět – a díky kterým si věří
a chtějí jít dál.
product-highlight-icon

Pro děti z 1. i 2. stupně ZŠ
Učíme mladší i starší školáky

product-highlight-icon

Individuálně nebo ve skupině
Každé dítě má dostatek prostoru

product-highlight-icon

Prezenčně i online
Začátečníci i pokročilí, odkudkoli

Jak probíhá výuka cizích jazyků pro žáky základních škol?

Výuku vždy přizpůsobujeme vašim potřebám, ale doporučujeme následující rozdělení: děti zařazujeme do skupin podle stejné jazykové úrovně. Pokud někdo začne ztrácet tempo nebo naopak skupinu výrazně předbíhá, skupiny upravíme tak, aby vyhovovaly aktuální úrovni dítěte.
1. třída - 4. třída - malé skupinky 4 – 6 dětí (jednou týdně, 60 min.)
4. třída - rozdělení na dvojice, individuálky
2. stupeň (od 6. třídy) - max dvojice a individuálky
"Jazyk, se kterým si děti věří. Učíme tak, aby se cítily jistě, bavilo je to a zároveň si postupně upevňovaly základy. Respektujeme jejich tempo i zájmy a pomáháme jim uspět ve škole i mimo ni – s radostí, bez stresu a s výsledky, které dávají smysl."
Jaké jazyky učíme

Harmonogram a průběh studia

1. První krok: kde jste teď?
Na začátku zjistíme vaši aktuální úroveň 
a identifikujeme silné i slabší stránky.
2. Nastavení cílů, plánů a tempa
Společně si stanovíme, kam chcete dojít, 
a přizpůsobíme tomu rychlost i obsah výuky.
3. Hot fix: odnaučení chyb
Zbavíme vás špatných jazykových návyků, které brzdí váš pokrok – opravíme chyby, co se vkradly do běžného používání.
4. Rozvoj nových znalostí
Postupně rozšiřujeme vaši slovní zásobu, gramatiku i jazykové dovednosti – přesně podle vašich potřeb.
5. Nastavení nového milníku
Průběžně si stanovujeme nové cíle – třeba příprava na certifikát, prezentaci, nebo náročnější komunikaci.
6. Udržovací fáze
Když dosáhnete cíle, nastavíme systém, jak si znalosti udržet a společně dál zlepšovat.

Co mohu od kurzu očekávat?

Startovní bod
Nejprve pomůžeme zvládnout školní látku, upevníme základy
a zbavíme špatných návyků.
Postupně rozvíjíme všechny složky jazyka – gramatiku, mluvení, slovní zásobu, psaní, čtení, poslech.
Bez vlastní práce to nejde
K úspěchu je potřeba i pravidelná příprava doma.
Podpora rodičů a vlastní nasazení jsou základ úspěchu.
Stačí pravidelných 10 minut denně – i krátký čas navíc dělá velký rozdíl.
Jazyk propojený s reálným životem
Mluvíme o filmech, hrách, mazlíčcích i sportu – jazyk přirozeně zapojujeme do témat, která děti baví.
V lekcích se seznámíme nejen s jazykem, ale zažijeme i jeho kulturu (svátky, tradice, ochutnávky).
Výsledky, které mají smysl
Zlepšují se nejen známky, ale hlavně sebevědomí v jazyce.
Připravujeme i na mezinárodní jazykové zkoušky ( AJ – Cambridgeské zkoušky, NJ – Goethe-Zertifikat, FJ – DELF, DALF)
Jazyk vnímáme jako nástroj pro život – aby se děti domluvily i mimo školu.

Přístup k výuce metodou CLIL

V naší jazykové škole využíváme i přístup CLIL  – tedy Content and Language Integrated Learning, česky „integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka“.
Znamená to, že se děti neučí jazyk jen pro jazyk samotný, ale používají ho jako nástroj k poznávání reálného světa. Slovíčka a gramatika se tak dostávají do kontextu, který děti znají a který je baví. Jazyk přestává být školní předmět – a stává se prostředkem ke komunikaci a poznávání.

A jak to vypadá v praxi?

Mladší děti tvoří plakát o ročních obdobích – v angličtině pojmenovávají počasí, oblečení nebo aktivity.
Se staršími žáky připravujeme krátkou prezentaci o oblíbeném zvířeti, planetě nebo historické osobnosti. Povídáme si o zdravém jídle a děti sestavují jídelníček v angličtině. Pracujeme s videi nebo články, kde se děti učí nejen jazyk, ale také fakta a zajímavosti ze světa.
Nejde o to „učit přírodopis nebo dějepis v angličtině“, ale o to vkládat jazyk do přirozeného prostředí, kde se stává součástí běžného myšlení a komunikace.

Potřebujete poradit?

Pelhřimov

Pavlína Dvořáková
Ředitelka Pelhřimov

Jindřichův Hradec

Andrea Kostečková
Ředitelka Jindřichův Hradec